onsdag 9 februari 2011

Foto

Härligt att äntligen få arbeta med kameran lite! Jag behöver verkligen lära mig alla inställningar i systemkameran bättre och känner nu att jag har fått en bra grund att stå på. Tack Ann-Cathrine!

Kul också att testa på RAW-formatet och redigeringsmöjligheterna som det ger. Jag har en förmåga att ta en liten aning för mörka bilder, men nu kanske jag kan rädda även dem. :)

Synd att det var så lite tid till det här momentet. Personligen känner jag att det hade gett mig otroligt mycket mer att få arbeta med det här vid fler tillfällen. Att skapa en resurs/hemsida på nätet känns inte så inspirerande, grunderna kunde jag ju redan innan kursens start. Mer avancerade funktioner känns inte heller som om det finns möjlighet att gå in på. Får väl se vad kvarvarande resurstider erbjuder.

Apropå diskussionen om vad som ser "verkligt" ut: Jag hittade en länk där en fotograf, Ben Heine, gör underbara bilder där han både använder kamera och penna och vänder upp och ned på verkligheten: Pencil vs Camera.

En annan länk, My Milk Toof, visar också vad man kan göra med foton och fantasi. Lite som animering i stillbilder! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar