Testade att göra en kort animering med hjälp av iMovie. Funkar ju det med.
Det är klart att det finns vissa fördelar med att jobba med t.ex. iStopMotion eftersom man där kan se "ruta för ruta" vad man gör. iMovie, och MovieMaker, kan man ju ha tillgång till i skolan lättare och det duger fint.
Jättefint Anni! Hur gjorde du bilderna och hur kortade du ner dem i iMovie? Jag blir galen om jag inte får till detta snart!!!
SvaraRaderaTack Anni för tips! Åh herregud- jag som trodde jag skulle behöva sitta och korta ner alla 330 bilderna igen... Jag ska försöka i helgen.
SvaraRaderaGullig liten film!
SvaraRadera//Torbjörn