1. Fruktsallad
2. Datorproblem
På tisdag eftermiddag ville jag sedan testa rotoscope-tekniken. Jag utgick från frukt-filmen vi gjorde på måndagen och testade. Efter ett par rutor insåg jag vilken sjuk mängd papper det skulle gå åt, och med skoltänket i ryggmärgen blev resten av filmen med utklippta frukter istället. Samma animering som första, alltså, men annan teknik.
Wow! Snyggt jobbat och imponerande at ni hann med tre olika animationer, känns som det är lite tid med två dagar... sen anar jag att det kanske är första gången? Ska bli kul o prova.
SvaraRaderaTack Anni för att du la ut våra animationer! Jag kände mig så nöjd med vår arbetsinsats att jag vilat mig en hel vecka!
SvaraRaderaAtt du hann med en film till på tisdagen; det var verkligen raskt jobbat! //Annika
Wow! Man skulle naturligtvis hoppat på istopmotion på en gång istället för att försöka sig på något eget. Problemet är att man vill ju testa så nära verkligheten som möjligt! Vi har varken mac eller de program som hör till det på min skola... Kul och fint blev det i alla fall!
SvaraRadera