Idag har jag läst en massa bloggar. Skolbloggar. Sånna har jag inte ägnat mig särskilt mycket åt tidigare. De bloggar jag brukar besöka handlar om nästan allt mellan himmel och jord, men inte skolan. Mest för att bloggar, internet och it för mig känns "ledig tid", tror jag. Skolutveckling och IT i skolan och allt - det är ju jobb. Att läsa om skolan i bloggar - blir det då jobb eller fritid? ;)
Jag har också funderat kring den uppgift vi fick av Thomas förra veckan, om verktyg. "Verktyg förverkligar". Hm. Jag funderar fortfarande och kommer förhoppningsvis fram till något vettigt i morgon. De verktyg jag har i bildsalen känns i alla fall väldigt traditionella - ingen IT så långt ögat kan nå. Där är det lätt att skilja på jobb och fritid...
Jag har inte heller någon dator i bildsalen ... När det gäller bilder som verktyg för lärande så är det ju det vi pysslar med i vår undervisning varje dag! Jag funderar för fullt över vad mina elever möjligen kan ha lärt sig genom mina bilduppgifter - och hur gick det i så fall till?
SvaraRadera