måndag 25 oktober 2010

iMovie

Förra veckan gjorde vi filmer i iMovie. Det var kul, trots att vi (jag och Torbjörn) lyckades med att krascha två datorer. Till vårt försvar får jag väl också säga att vi lyckades fixa båda datorerna också! :)

Idag skulle jag vilja testa att göra en till film, men med alla omdömen som ska skrivas så får vi se om det hinns med...

Här var det då meningen att filmen skulle ligga. Tyvärr vill Blogger inte vara med att leka, utan skickar bara felmeddelanden. Jag har provat att döpa om filmen, att ändra storlek på den, att byta webläsare... men nej.  Kanske är det brandväggen som krånglar, men den vill jag helst inte stänga av.



Lösningen? Den hette spara filmen i quicktimeformat, byta dator och sätta mig vid en pc med internet explorer. Då funkade det. (förhoppningsvis... nytt talesätt: man ska inte ropa hej förrän inlägget är publicerat)

(hej)

2 kommentarer:

  1. Fint animerad kaffedrickare!!!

    /Måns

    SvaraRadera
  2. Jag vill passa på att tacka för ett bra samarbete med att göra filmen, och jag lärde mig mycket av dig som hade kunskaper om Mac och och allt krångel med datorer/program… tja ett talesätt påstår:
    ”En expert är en person som har gjort alla misstag som kan göras” och mot den bakgrunden är det kanske bra att allt inte går jättelätt, och att vi gått många små steg i riktning mot  Expert… he he he

    //Torbjörn

    SvaraRadera