måndag 25 oktober 2010
Sumopaint
Det är kul att leka med bildbehandlingsprogram. Sumopaint verkar fungera fint, även om jag störde mig lite på att det inte var tryckkänsligt för min ritbräda. Man kan väl inte få allt från ett gratisprogram.
Jag följde instruktionsvideorna men fick ändra lite mer i tryckkänsligheten i trollstaven och fixa med andra markeringsverktyg för att frilägga djuren. På alla de bilder jag hade på djur var bakgrunden alldeles för lik själva djuret...
Kyrkan i bakgrunden är St Paul's Cathedral i London, getterna bor i vanliga fall på Skansen.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Snyggt och inspirerande!
SvaraRaderaHöga krav på ett gratisprogram. Det är fantastiskt att era elever kan arbeta vidare med era uppgifter utan att behöva ladda ner olagliga versioner av Photoshop.
SvaraRaderaMycket bra jobb!
/Måns
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRaderaDu har verkligen gjort en proffsig bild som är både balanserad i färg och beskärning.
SvaraRaderaHej igen Anni! Jag tycker fortfarande att du är väldigt duktig, men jag tog bort mitt inlägg här ovan eftersom det kändes pinsamt att jag inte hade fattat något om Sumopaint... men det är ju ännu jobbigare när det står att jag tagit bort mitt inlägg!! Vi ses imorrn :-)
SvaraRadera